Nelleke Hoeijmans - Kuijpers (1982)
Psychomotorisch kindertherapeut
Gevolgde opleidingen en trainingen
HBO sociaal pedagogische hulpverlening, HBO psychomotorische kindertherapie, Rots en Water, Emerging Body Language en GezinsPMT.
Ervaring
Sinds mijn 17de ben ik werkzaam in de zorg. Gestart in de gehandicaptenzorg met mensen met een meervoudige beperking. Later heb ik al het mooie uit diverse zorginstellingen mee kunnen nemen tijdens mijn baan bij Careflex. Hier werkte ik vooral 1 op 1. Daarnaast heb ik in een (gesloten) jeugdzorg instelling 5 jaar psychomotorische therapie gegeven.
Mijn missie werd om kinderen en gezinnen niet aan het einde van een hulpverleningstraject te zien maar juist aan het begin. Laagdrempelig om deze vorm van hulp te voorkomen. Ik hou van innovaties om een behandeltraject zo kort en effectief mogelijk te krijgen. Vandaar dat de Outdoor GroepsPMT en de GezinsPMT zijn toegevoegd aan ons aanbod om het geleerde in een veilige omgeving uit te proberen. En er wordt gewerkt aan nog een innovatief product maar daarover later meer.
Lid van de Nederlandse vereniging voor psychomotorische kindertherapie:
L06195
FVB / SRVB 6093
RBCZ 304033R
Kamer van Koophandel: 53700198
BTWID NL001889390B51
AGB-codes zijn in verband met fraude gevoeligheid op te vragen via telefoon of per e-mail.
AGB-codesIn verband met fraude gevoeligheid worden mijn AGB-codes niet op de website vermeld. Indien nodig zijn deze op te vragen via telefoon of e-mail.
Contactgegevens
bijonsnel@outlook.com
0648797831
Inge Janssen (1991)
Psychomotorisch therapeut
Gevolgde opleidingen en trainingen
HBO vaktherapie; differentiatie psychomotorische therapie aan de HAN te Nijmegen, Rots en Water basistraining, ACT, NLP en specialisatie in ASS.
Ervaring
Tijdens mijn middelbare school heb ik diverse snuffelstages gedaan binnen de dagbesteding van LunetZorg en heb ik vrijwilligerswerk gedaan bij een woongroep voor mensen met een ernstige verstandelijke beperking.
Zo ontdekte ik al snel de kracht van het communiceren via mimiek en het lijf. Dat je middels het doen van spellen, tuinieren, wandelen en koken op een laagdrempelige manier in contact kunt komen met elkaar zonder dat gesprekken direct beladen zijn. Ik droomde ervan om later een eigen praktijk te hebben, waar ik middels het doen van activiteiten, zoals spelen en bewegen, aan zou kunnen sluiten op de behoeften van kinderen en jongeren.
De opleiding vaktherapie heb ik dan ook met veel plezier afgerond, waarna ik in 2015 mijn eigen praktijk begonnen ben als psychomotorisch therapeut.
Aan de start van iets moois maakte ik begin 2018 kennis met Nelleke en ben ik blij dat ik nu voor haar mag werken en de kans gekregen heb om op die manier mijn droom te realiseren.
Registraties
FVB, SKJ en NFG
Contactgegevens
ingejanssenpmt@gmail.com
0612236188
Loys van Asten (1998)
Gevolgde trainingen en opleidingen
HBO Vaktherapie: differentiatie Psychomotorische Therapie (PMT) aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN)
Erlebnispädagogik (HAN)
Boksend Opvoeden
Neurolinguïstisch Programmeren (NLP)
Ervaring
Tijdens mijn opleiding PMT aan HAN heb ik op verschillende werkplekken en met verschillende doelgroepen ervaring opgedaan. Zo heb ik gewerkt met volwassenen, jeugd en kinderen met verstandelijke beperking, NAH en overige neurobiologische ontwikkelingsstoornissen.
Na mijn studie ben ik aan de slag gegaan met het opdoen van ervaringen met andere doelgroepen en interventies. Ik heb een tijd als PMT’er in de forensische zorg van de GGZe gewerkt waar ik ervaring op heb mogen doen met verschillende cluster A, B en C problematieken. Bovendien heb ik bij Back to Basic mijn therapeutische vaardigheden als PMT mogen combineren met de buitensport. Sinds 2021 ben ik PMT’er bij Surf & Durf. Bij deze stichting wordt golfsurfen ingezet als interventie tijdens de PMT.
De kracht van PMT is naar mijn idee het spelenderwijs en ervaringsgericht ontdekken en ontwikkelen van jezelf en de interactie met mensen om je. De activiteit bij PMT is ondergeschikt aan het behandeldoel. De activiteit is vaak een bron van plezier en observaties die de basis zijn voor de sessie. Om de kracht van PMT extra te versterken, vindt de sessie bij voorkeur plaats in de natuur. De natuur als co-therapeut biedt veel voordelen.
Registraties
FVB
Contactgegevens
Carolien Pepping (1980)
Psychomotorisch kindertherapeut
Gevolgde opleidingen en trainingen
SPH, Psychomotorische kindertherapie
GezinsPMT
Boksinterventie in de praktijk
Active Reviewing
Ervaring
Hoi, hoi mijn naam is Carolien, ik ben een vrolijke levensgenieter.
Ik heb zowel privé als werk geregeld langere tijd gereisd (zuid Amerika, Azië, India)
Mijn afstudeerproject van de SPH is in India geweest. Om daar de kinderen meer aldoende en ervarend te laten leren, in plaats van statisch uit boeken.
Jaren later ben ik opnieuw naar India geweest om voor een andere organisatie kinderen met autisme te ondersteunen in hun dagelijkse behoefte, leerkrachten handvatten en praktische inzetbare tools te bieden om zo meer begrip en aansluiting bij deze doelgroep te bieden.
De wereld ontdekken is fijn, mooi en leerzaam. Daarbij een fijne thuisbasis waarin ik getrouwd ben met Thijn en wij ondertussen vijf jaar geleden een mooi jongetje hebben mogen krijgen maakt het helemaal compleet.
Dat dat alles niet vanzelfsprekend is, is wat ik binnen mijn jarenlange werkervaring bij het Orthopedagogisch Kindecentrum de Elzengaard, heb mogen ervaren. De ontwikkeling van ieder kind met daarbij eventuele struggelingen kan en mag anders verlopen. Warmte, vertrouwen passende ondersteuning, tijd, aandacht bieden waarbij ik graag aansluit bij de behoefte van ieder individueel kind is het mooiste wat er is. Aldoende in de beweging bezig zijn, waardoor alles weer kan gaan stromen. Dan kan er verdere ontwikkeling gaan ontstaan. Ik wilde dit graag verder gaan uitbreiden om zo nog dieper en verder samen met een kind te kijken wat het nodig heeft op welk vlak dan ook. De opleiding Psychomotorische Kindertherapie kwam op mijn pad en daar ben ik nog steeds heel erg dankbaar voor. Want nu kan en mag ik dat bieden waar ieder kind van geniet, individuele tijd en aandacht en waar zij behoefte aan hebben.
Registratie
FVB
Contactgegevens
Apenkooienbijkaat@gmail.com
Hallo, mijn naam is Christine Lubse, Integratief kinder- en jeugdtherapeut en EMDR-specialist. Ik heb een passie voor kinderen en jongeren die tijdelijk even vastlopen. Mijn doel is om samen oplossingen te bedenken, zodat kinderen later met meer zelfvertrouwen en zelfstandig verder kunnen gaan. Samen met Nelleke en haar collega’s bundelen we onze krachten, want samen staan we sterk!
Door oprecht te luisteren en gebruik te maken van creatieve opdrachten en spelletjes, ontdekken we samen wat jouw zoon of dochter nodig heeft om zich snel weer prettiger te voelen.
Naast deze benadering zet ik regelmatig EMDR therapie in, als een ware superkracht om nare gebeurtenissen te helpen verwerken. Deze effectieve methode draagt bij aan het herstel en de veerkracht van jouw kind.
Wil je meer over me weten of ben je benieuwd hoe EMDR werkt? Breng dan een bezoek aan mijn website www.praktijkjijgroeit.nl Hier vind je meer informatie en ontdek je hoe wij, samen met jou en je kind, werken aan groei, veerkracht en zelfvertrouwen.
Opleidingen en trainingen:
Ervaring:
Tot ziens,
Christine Lubse
06-18756559
Gevolgde trainingen en opleidingen:
Psychomotorische therapie en bewegingsagogie en master psychomotorische therapie, Hogeschool Windesheim.
Verdiepingscursus autisme en Mindfulness Based Stress Reductie (MBSR).
Ervaring:
In 2015 ben ik afgestudeerd als psychomotorisch therapeut en bewegingsagoog. Vrij snel daarna ben ik aan het werk gegaan binnen de SGGZ in Nijmegen als zelfstandige. Later heb ik op verschillende plakken gewerkt met volwassenen met chronische pijn, chronische vermoeidheid en kinderen en jongeren met diverse psychische problemen. De laatste 4 jaar heb ik me gespecialiseerd in autisme bij kinderen, jongeren en volwassenen. In die periode heb ik ook de master psychomotorische therapie afgerond.
In april 2024 ben ik opnieuw gestart als zelfstandige en ben begonnen bij Nelleke. Wat ik bij mij in de therapie vooral belangrijk vindt is veiligheid, verbinding en plezier. Met die voorwaarden zie ik dat een kind durft te vertellen, te oefenen en te leren. Vervolgens gaan we door middel van bewegings- lichaamsgerichte interventies op een speelse manier gedrag herkennen en patronen achterhalen om daarna te oefenen met nieuw gedrag en de last te verminderen.